info@style.ba
Sunday, February 16, 2025
Kultura i zabava

U susret“ SVEM-u”: Nastup mladih muzičara kao uvod u 27. festivalsko izdanje

812pregleda

Početak dvadeset sedmog izdanja festivala Sarajevske večeri muzike (SVEM) najavljen je koncertom pod nazivom “U susret SVEM-u”, koji je održan u srijedu, 8. septembra 2021. godine u Koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman”. Kao uvertira oficijelnom festivalskom programu, predstavili su se najbolji studenti Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i Srednje muzičke škole Sarajevo.

Koncert je otvoren interpretacijom Sonate br. 4 ruskog kompozitora Aleksandra Pribilova kojom se predstavio Hazim Mehmedić, učenik u klasi prof. Melite Čičić. Ovaj mladi akordeonista izveo je i “Hommage a Paco” Francka Angelisa (r. 1962), djelo nastalo kao posveta čuvenom virtuozu na gitari Pacu de Luciji (1947-2014), afirmatoru stila “novi flamenko”. Specifičnost muzičkog vokabulara, na koji simbolično aludira naziv kompozicije, dočaran je kroz spoj ritmičke i strastvene esencije flamenka, te improvizacijskih elemenata proisteklih iz jazza. Na repertoaru se našao i ciklus Šest pjesama op. 48 Edvarda Griega (1843-1907), čija poetika slijedi principe ranoromantičke njemačke tradicije oblikovanja solo pjesme uz smjelije harmonijske sklopove obogaćene skandinavskim muzičkim idiomom. Sanjarski i melanholični duh ovog “mozaika”, sastavljenog od minijatura različitog senzibiliteta, evocirala je sopranistica Hana Salihović, studentica u klasi prof. Vedrane Šimić, uz klavirsku pratnju višeg umjetničkog saradnika Milana Lucića. Ana Petrović, studentica prof. Azre Medić, izvela je 32 varijacije u c molu, WoO 80 Ludwiga van Beethovena (1770-1827). Polazište grandioznog i interpretativno izazovnog komada predstavlja tema koja se neprestano transformiše, gradeći niz varijacija koje uprkos različitom karakteru stvaraju utisak monolitne cjeline. Prateći principe “preobražaja” ova mlada pijanistica je u svom nastupu nastojala izgraditi “betovenovsku dramaturgiju” utemeljenu na sveprisutnom dualizmu svjetla i tame. Prvi stav Andante dolce – Allegro Moderato Sonate za klavir br. 8, op. 84, u B duru Sergeja Prokofjeva (1891-1953) svirao je Marko Stojanović, student u klasi prof. Dragana Opančića. Interpretativna zrelost, koju zahtijeva posljednja sonata iz “ratne trilogije”, dostignuta je kroz vještu ekspresiju dubokog i vrlo intenzivnog muzičkog tkiva koje varira od lirskog i misterioznog do silovitog. Iris Granulo, studentica harmonike u klasi prof. Belme Šarančić, svirala je Sonatu br. 2 ruskog kompozitora Anatolija Kusjakova (1945-2007).

Interpretacijom stavova Lento dolcissimo i Presto drugačijih po temperamentu, ova akordeonistica demonstrirala je zvučnu raskoš svog instrumenta. Program je finaliziran izvedbom djela “Remembering Esenin” za violončelo i klavir britanskog kompozitora Nigela Osbornea (r. 1948) u zajedničkoj interpretaciji Selme Hrenovice i Mirze Gološa. U rastrzanoj, ali komplementarnoj interakciji dionica klavira i violončela, prevaziđene su granice konvencionalnog načina sviranja, čime je dostignuta specifična zvučna dimenzija i stvoren sumorni ambijent.

Značaj događaja poput koncerta “U susret SVEM-u” je višestruk i prvenstveno se ogleda u konceptu kojim je prepoznata važnost ustupanja prostora mladim muzičarima na koncertnim podijima. Njihovo uvođenje u profesionalne tokove osnažuje samostalnost, individualnost i umjetnički rast, dok s druge strane, mladalačka stalna potraga i “smjelost” u odabiru programa koji sve češće zalazi u savremenije muzičke tokove, mogu doprinijeti “razbijanju” konzervatizma i proširivanju ustaljenih koncertnih repertoara.

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar